Wizualizacja
Sposób przedstawiana projektu architektonicznego, produktu itp. poprzez wykorzystanie grafiki trójwymiarowej w celu ukazania wizji skończonego projektu.
Proces składa się z następujących etapów:
- modelowanie – tworzenie obiektów trójwymiarowych (najczęściej wykorzystując rysunki 2D z takich programów jak AutoCad lub Microstation)
- tworzenie i nałożenie materiałów – obecnie programy pozwalają na symulowanie takich efektów jak refrakcja, efekty kaustyczne czy SSS (Sub Surface Scattering), oraz materiałów takich jak wosk, skora ludzka bądź owoce np. winogrona
- ustawienie oświetlenia – odpowiednie przygotowanie sceny, poprzez ustawienie źródeł światła i ich parametrów.
- rendering – proces w którym komputer oblicza odbicia światła od obiektów znajdujących się w scenie. Dzisiejsze programy komputerowe pozwalają na dokładną symulacje odbić światła w zależności od wykorzystanych materiałów poprzez proces obliczeniowy zwany globalną iluminacją.